Z WIZYTĄ W GRODZIE KRAKA

Dodano 03 czerwca 2022

Pierwszego dnia, pomimo długiej podróży, dotarliśmy do Ojcowskiego Parku Narodowego, gdzie zapoznaliśmy się z tamtejszą szatą roślinną i odwiedziliśmy tajemniczą Grotę Łokietka, w której dawny król ukrywał się przez 6 tygodni! Na szczęście grupa nie zabłądziła i już 2 godziny później byliśmy w drodze do Krakowa. Klasy zdążyły na pyszny obiad, a następnie wieczorową porą zwiedziły krakowski Rynek. W czasie nocy młodzież i opiekunowie odpoczęli, dzięki czemu następnego dnia byliśmy w pełni sił, by zwiedzać Gród Kraka z przewodnikiem. Wróciliśmy zmęczeni, ale (biorąc pod uwagę opinie) było warto! Ilość historii oraz zabytków, które zobaczyliśmy zwaliła nas z nóg. Jeszcze tego samego dnia poszliśmy zwiedzić dzielnicę żydowską i spróbować najlepszych zapiekanek w Krakowie, a także odwiedziliśmy słynny kościół na Skałce.

Z kolei trzeciego dnia mieliśmy okazję zwiedzić Wawel wraz z komnatami królewskimi (niestety nie mogliśmy uciąć sobie w nich iście królewskiej drzemki), gdyż następny w planie był spacer po Krakowie, w trakcie którego odwiedziliśmy Smoka, a także zobaczyliśmy  przygotowania do zapowiedzi 4 sezonu Stranger Things (na pewno każdy z Was widział). Zielona noc upłynęła nam na przygotowaniu do następnego dnia, gdyż czekała nas wizyta w Energylandii!

Zarówno klasy 3e1 jak i 1c potwierdzą, że czas spędzony w parku rozrywki był niezapomniany. W trakcie wizyty pokonaliśmy własne lęki (np. na Hyperionie),  jak i przypomnieliśmy sobie czasy młodości na karuzelach i latających huśtawkach.

Podsumowując, wycieczka dla uczniów jak i nauczycieli była świetnie spędzonym czasem edukacji, odpoczynku i wzajemnej integracji między klasami.

W imieniu klas 3e1 oraz 1c pragniemy wszyscy gorąco podziękować naszym wychowawcom: Pani Profesor Magdalenie Kostrzewie i Panu Profesorowi Robertowi Padurkowi oraz  opiekunom Pani Profesor Iwonie Orlik oraz Pani Profesor Monice Bączkowskiej-Gapik za tak świetnie spędzony czas. Dziękujemy!