Tatry, nasze Tatry i czar Krakowa!

Dodano 15 czerwca 2022

25.06.2022

O godzinie 6.15-6.30 zebraliśmy się na parkingu obok Kauflandu, niedaleko szkoły. Odłożyliśmy torby do bagażnika i wsiedliśmy do autokaru. Atmosfera w autobusie była zróżnicowana, jedni się śmiali, drudzy zaś odsypiali wczesną pobudkę. Po jakimś czasie zrobiliśmy postój i pojechaliśmy dalej. Około godziny 11.00 rozpoczęliśmy zwiedzanie obózu zagłady Auschwitz Birkenau, po którym oprowadzała nas pani przewodnik,  dokładnie znająca historię tego miejsca.  Pobyt w tym miejscu wzbudził w nas wielkie emocje, czuliśmy "gęsią skórkę" na myśl o okrutnych wydarzeniach, które mialy tu miejsce.  Po 16.00 skończyliśmy zwiedzanie i wyruszyliśmy do hotelu, gdzie mieliśmy się zakwaterować. Dotarliśmy tam przed godziną 19.00 i od razu udaliśmy się na obiadokolację. Po ciepłym posiłku rozpakowywaliśmy torby i rozlokowaliśmy się w pokojach. Potem mieliśmy czas wolny, korzystaliśmy z atrakcji znajdujących się na terenie obiektu, graliśmy w piłkarzyki, bilard. O 20.00 poszliśmy zrobić zakupy w pobliskim sklepie. Późniejszy czas wykorzystaliśmy na rozmowy i wspólne spędzanie czasu wolnego. Wieczorem poszliśmy spać, aby mieć siłę na kolejne wrażenia następnego dnia.

26.06.2022

O 8.00 udaliśmy się na śniadanie. Przygotowaliśmy się i wyruszyliśmy do Doliny Kościeliskiej. Tego dnia również towarzyszyła nam przewodniczka, która opowiadała nam rożne ciekawostki o tym miejscu. Widoki były cudowne, czyste strumienie, wspaniały krajobraz i ogromne rzeźby skalne to nie wszystko, co mogliśmy ujrzeć. Gdy doszliśmy do schroniska,  mieliśmy czas wolny i mogliśmy porobić pamiątkowe zdjęcia oraz coś zjeść. Po 16.00 byliśmy już w autokarze w drodze na Krupówki, gdzie tetniące życiem centrum stolicy polskich Tatr. Nie zabrakło oczywiście chętnych do zakupów  kolejnych pamiątek. Po 18.00 dojechaliśmy na obiadokolację. Potem mieliśmy czas wolny. Natomiast o godzinie 21.00 zrobiliśmy ognisko i tam wspólnie się integrowaliśmy, jedliśmy kiełbaski, śpiewaliśmy i tańczyliśmy.

27.06.2022

Ostatniego dnia pogoda nam sprzyjała. Około godziny 9.00 wymeldowaliśmy się z pensjonatu i wyruszyliśmy w stronę Krakowa. Po dwóch godzinach byliśmy już na miejscu. Pani przewodnik oprowadziła nas po Wawelu. Zobaczyliśmy dzwon Zygmunta oraz zwiedziliśmy katedrę Wawelską i groby królewskie. Następnie udaliśmy się przez rynek do bazyliki Mariackiej i wysłuchaliśmy hejnału granego przez hejnalistę na jednej z wież zabytku. O godzinie 15.00 wyruszyliśmy w podróż powrotna do domu. Czas upłynął szybko.