I wokół nas jest ciekawie!

Dodano 01 maja 2022

Celem podróży były dwa muzea: Brama Poznania oraz Muzeum Archidiecezjalne. Rankiem do Poznania dojechaliśmy pociągiem z kościańskiego dworca. Kolejno udaliśmy się na tramwaj (była to bardzo ekscytująca przejażdżka dla niektórych). Dojechaliśmy niedaleko Ostrowa Tumskiego, skąd pieszo doszliśmy do pierwszego muzeum-Bramy Poznania. Muzeum to zwiedzaliśmy z audioprzewodnikiem, który opowiadał o historii miejsca w którym powstało muzeum oraz jego okolicy. Następnie poszliśmy do pobliskiego Muzeum Archidiecezjalnego po którym oprowadził nas przewodnik. Oglądaliśmy tam liczne dzieła sztuki średniowiecza. Kiedyś budynek ten służył jako Akademia im. Aleksandra Lubrańskiego, jednak dziś funkcjonuje jako muzeum. Po głównych atrakcjach wycieczki przyszedł czas na posiłek. Udaliśmy się więc na Stary Rynek. Po zjedzonym obiedzie poszliśmy do kina, aby nieco się odprężyć. Do wyboru były dwa filmy; „Sonic 2" lub „Fantastyczne Zwierzęta: Tajemnice Dumbledora". Wczesnym wieczorem zmęczeni, ale także zadowoleni z wycieczki wróciliśmy do domu. Wyjazd przyniósł nam mnóstwo uśmiechu i dobrej zabawy, nie zapominając o nabytej wiedzy.