Dydaktyczna wyprawa do Berlina

Dodano 10 grudnia 2014

Dnia 02.12.2014r. klasy: IIf i If pod opieką profesorów p. Moniki Kułakowskiej i p. Janusza Grupińskiego oraz rodziców wyruszyły do Berlina. Pilotem  wycieczki była p. Małgorzata Wierzbicka. Po zbiórce wszystkich uczniów zostały sprawdzone dokumenty i wyruszyliśmy w drogę. Po krótkiej podróży dotarliśmy do granicy.
W czasie podróży pilot opowiadał nam historię powstania Niemiec. Naszą wycieczkę zaczęliśmy od zakupów w największym niemieckim centrum handlowym- A10. Każdy znalazł tam coś dla siebie. Pierwszym elementem, na który zwróciliśmy uwagę wjeżdżając do stolicy Niemiec były pozostałości Muru Berlińskiego. Można  powiedzieć, że na każdym z nas wywarł on duże wrażenie. Udało nam się też podziwiać berlińskie obserwatorium, a dokładnie jego ogromną lunetę. Po wyjściu z autokaru podeszliśmy pod budynek Reichstagu, gdzie mogliśmy wysłuchać kilku ciekawych informacji na jego temat. W końcu przyszedł czas na najważniejszy cel naszej eskapady - Muzeum Pergamońskie. Spędziliśmy w nim dużo czasu, a mieliśmy chęć na jeszcze więcej. Wszystkim dech w piersiach zaparła Brama Isztar, sztandarowy symbol tego muzeum. Po wyjściu z Muzeum Pergamońskiego ruszyliśmy zwiedzać miasto. Widzieliśmy Potsdammer Platz, Uniwersytet Humboldt’a, Berliner Dom (berlińską katedrę), Pomnik Nieznanego Żołnierza, Hotel Adlon, Bramę Brandenburską, Pomnik Ofiar Holokaustu. Jako że Berlin to nowoczesne miasto, wstąpiliśmy na chwilę do kolejnego centrum handlowego. Później pojechaliśmy do ostatniego punktu naszej wyprawy: na Weihnachtsmarkt - Jarmark Bożonarodzeniowy. To właśnie tu poczuliśmy magię zbliżających się świąt.
Po zaopatrzeniu się w prezenty dla rodziny (i dla nas samych) musieliśmy wyruszyć w drogę powrotną. Żal nam było opuszczać Berlin- miasto kontrastów, gdzie ścierają się ze sobą nowoczesność i historia. Profesorowie chyba liczyli na to, że po całym dniu zwiedzania będziemy zmęczeni, ale tak się nie stało. Drogę umilaliśmy sobie śpiewem i rozmowami, więc w autokarze było głośno, a wszędzie słychać było śmiech.

Bardzo dziękujemy naszym profesorom i rodzicom za opiekę nad nami. Liczymy na więcej takich wycieczek!