Wyprawa klas Ia i Ib do Łeby

Dodano 11 czerwca 2018

W dniach 4-6 czerwca 2018 roku klasy uczniowie klas Ia i Ib wraz z  panem prof. Piotrem Kuncem, panem prof. Jackiem Bartkowiakiem oraz panią prof. Magdaleną Jakubowicz wyjechali na wycieczkę do Łeby.

Pierwszego dnia czekała nas długa  podróż, którą nasza pani przewodnik umilała informacjami na temat mijanych miejscowości. Po przyjeździe wybraliśmy się do portu oraz na spacer po mieście. Mogliśmy zobaczyć między innymi zakopaną w Łebie w 2004 roku Skrzynię czasu. Wieczorem wybraliśmy się na plażę,  gdzie powstało bardzo dużo pamiątkowych zdjęć na tle morza.

Następny dzień był dla nas bardzo wyczerpujący. Po śniadaniu najpierw udaliśmy się na platformę widokową, a następnie czekał nas kilkukilometrowy spacer do Muzeum Wyrzutni Rakietowych w Rąbce.  Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy w dalszą trasę, aby zobaczyć słynne ruchome wydmy. Tam największą zabawę, a jednocześnie wyzwanie stanowiło dla nas wejście jak najwyżej, aby podziwiać widok, a następnie zbiec z wydmy. Zarówno muzeum jak i wydmy znajdowały się na terenie Słowińskiego Parku Narodowego. Cały czas towarzyszyła nam nasza pani przewodnik, która opowiadała o odwiedzanych miejscach. Następnie kolejny spacer, tym razem brzegiem morza. Wróciliśmy do pensjonatu i wybraliśmy się na plażę oglądać zachód słońca.

Trzeci dzień był już naszym ostatnim. Po spakowaniu bagaży odbyliśmy wizytę w fokarium Sea Park w Sarbsku. Obejrzeliśmy pokaz fok i uchatek kalifornijskich oraz skorzystaliśmy z innych atrakcji parku. Oba pokazy bardzo nam się podobały. Ostatniego dnia tak jak i we wszystkich poprzednich pogoda nam dopisała. Po wyjściu z parku udaliśmy się w podróż powrotną do Kościana.