Na wycieczkowym szlaku

Dodano 06 czerwca 2016

W dniach 17 – 20 maja 2016r. uczniowie kl. II A i II C pod opieką: p. Róży Tomczak, p. Joanny Głowackiej – Wieczorek, p. Roberta Padurka oraz p. Elżbiety Książyk, udali się na wycieczkę do Drezna i Pragi z noclegiem w Świeradowie – Zdroju.

Po dotarciu na miejsce i zakwaterowaniu w pensjonacie „Pod Wyciągiem” od razu z zapałem wyszliśmy w góry i zdobyliśmy Stóg Izerski. Po męczącej wyprawie, smacznej kolacji udaliśmy się na spacer, aby obejrzeć Świeradów –Zdrój nocą.

Następny dzień przeznaczony był na zwiedzanie zamków. Pierwszym z nich był Zamek Czocha, w którym mieliśmy okazję poczuć się jak na planie prawdziwego filmu szpiegowskiego. Zamek posiada ok. 40 tajemnych przejść ukrytych np.: za biblioteczkami, w ścianach czy w podłodze. Do dziś istnieje wiele hipotez o jeszcze nie odkrytych tajemnicach tego dużego, nieco groźnego zamczyska, owianego legendą. Zwiedzanie było bardzo inspirujące, bo pani przewodnik  przedstawiła wiele ciekawostek.

W tym samym dniu zwiedziliśmy również zamek Frydlant po czeskiej stronie . Zamek ten posiadał pełne wyposażenie: od oryginalnych tapet na ścianach i zasłon w oknach, poprzez stroje, do zastawy stołowej. Zwiedzając ten zamek, chodząc po jego komnatach ,mieliśmy wrażenie, że jego mieszkańcy wyszli stąd tylko na chwilę, by zaraz wrócić i zasiąść do popołudniowej herbatki. Przenieśliśmy się po prostu do drugiej połowy XIX wieku. Ekspozycja w zamku jest bardzo różnorodna: od dworskich salonów po zbrojownie z bronią z różnych okresów.

Trzeciego dnia naszej wycieczki udaliśmy się do Pragi. Zwiedzanie zaczęliśmy od wizyty w muzeum miniatur. Później byliśmy we wszystkich sztandarowych miejscach stolicy Czech, gdzie swoja stopę musi postawić każdy turysta. Widzieliśmy m. in. Archikatedrę świętych Wita, Wacława i Wojciecha z ogromna rozetą z witrażami. Przeszliśmy też przez piękny, zabytkowy most Karola, który w całości jest deptakiem. Wśród wielu kunsztownych rzeźb znajdujących się na tym moście, była tez figura Jana Nepomucena, przy której zatrzymaliśmy się na dłużej. Na moście spotkaliśmy piłkarza- Łukasza Teodorczyka, który podobnie jak my, podziwiał panoramę miasta. Do Świeradowa wróciliśmy późnym wieczorem. Po kolacji jeszcze mieliśmy ochotę na kiełbaskę z grilla. Wieczór był chłodny, ale to nie popsuło nastroju, podobnie jak to, że każdy okazał się ekspertem  od rozpalania grilla .

Kolejnego dnia wyruszyliśmy do Drezna, gdzie obejrzeliśmy zbiory pięknie zdobionej porcelany: talerzyków, waz i figurek.  Zwiedziliśmy również Galerię Obrazów Starych Mistrzów, w której  znajdują się dzieła m.in Rafaela, Rubensa,  oraz Salon Matematyczno – Fizyczny, z różnymi przyrządami.

Wycieczka bardzo nam się podobała. Humory dopisały, także w czasie drogi powrotnej, bo każdy miał parę „sucharów” w zanadrzu….  i tym razem pogoda była dla nas przychylna.