Jarmark we Wrocławiu

Dodano 26 grudnia 2017

20 grudnia uczniowie klas pierwszych pod opieką prof. M. Bartkowiak, prof. R. Tomczak, prof. M. Kułakowskiej, prof. E. Książyk, prof. I. Orlik i prof. P. Kunca, wyruszyli na wycieczkę do Wrocławia.

Wyjazd składał się z dwóch etapów. Pierwsza część to było zwiedzanie pięknego Wrocławia z przewodnikiem. Opowiadał on i oprowadzał nas po najważniejszych zabytkach tego miasta. Mieliśmy okazję obejrzeć Katedrę św. Jana Chrzciciela i zobaczyć jak wygląda omawiany na lekcjach języka polskiego styl gotycki. Spacerowaliśmy po Moście Pokoju oraz Moście Tumskim, potocznie zwanym Mostem Zakochanych, podziwialiśmy również najstarszą część Wrocławia, czyli Ostrów Tumski. Podążając za przewodnikiem widzieliśmy również pomnik św. Nepomucena, Kościół św. Krzyża i św. Bartłomieja, Halę Targową, Kamieniczki ,,Jaś" i ,,Małgosia" i Ossolineum, gdzie przechowuje się m.in. rękopis ,,Pana Tadeusza" autorstwa Adama Mickiewicza oraz przeniesioną z Lwowa bibliotekę. Zatrzymaliśmy się na chwilę w Muzeum Historycznym, gdzie przyjrzeliśmy się komnatom królewskim, dawnym planom miasta oraz zabytkowym dziełom arystokratycznych.

Drugim etapem - wyczekiwanym z niecierpliwością - był Jarmark Bożonarodzeniowy, gdzie mogliśmy poczuć świąteczną aurę oraz miło spędzić czas ze znajomymi spacerując po wrocławskim rynku. Na wrocławskim jarmarku można było skosztować tradycyjne wypieki z różnych państw np. węgierskie kołacze oraz hiszpańskie pączki- churrosy. Nie zabrakło również pieczonych kasztanów, gorącej czekolady  i słodkich pierników. Rynek z tej okazji został pięknie przystrojony choinkami, lampkami, drewnianymi chatkami oraz bombkami. Uczestnicząc w tym wydarzeniu, oprócz pyszności, mogliśmy nabyć własnoręcznie zrobione lampy, szale, torby, rękawiczki, biżuterię, ozdoby choinkowe czy wspaniałe dekoracje domowe.

Mimo tylu atrakcji w drodze powrotnej mieliśmy siłę na wspólne śpiewanie kolęd i piosenek świątecznych.

Każdy z nas dzięki tej wycieczce poczuł magię zbliżających się świąt Bożego Narodzenia.